Zielony Tydzień z ekodoradcą w gminie Szczucin!
W szkole
Podczas zajęć w szkole podstawowej ekodoradca rozmawiał z uczniami na tematy związane z powietrzem: po co jest nam potrzebne, dlaczego czasem jest zanieczyszczone, co zanieczyszcza nasze powietrze, co my możemy zrobić, żeby powietrze w naszej okolicy było czyste? Uczniowie pracowali na kartach pracy: rozszyfrowywali tekst o smogu, rozwiązywali krzyżówki i rebusy.
W plenerze
W trakcie rodzinnego pikniku dzieci licznie uczestniczyły w rozgrywkach na wielkoformatowej grze o tematyce związanej z szeroko rozumianą ochroną środowiska. Gra w atrakcyjny i zabawny dla dzieci sposób prezentuje zagadnienia, które mają wpływ na stan naszego środowiska. W grze przeważają pola do skakania oraz pola pytające, które – w formie krótkich zagadek – mają na celu edukację najmłodszych mieszkańców Gminy Szczucin. Zamiast straty kolejki gracze wykonywali proste ćwiczenia fizyczne po to, żeby szybko wrócić do gry.
W przedszkolu
Na spotkaniach w przedszkolach ekodoradca nawiązywał do przeprowadzonej w kwietniu akcji „Posprzątaj z nam Małopolskę” i problemu pozostawiania śmieci w lesie. Przedszkolaki na chwilę stały się bohaterami opowiadania. Oceniały postępowanie dzieci, które po pikniku na leśnej polanie pozostawiły po sobie puste opakowania.
Podczas spotkań z uczniami i przedszkolakami zawsze staram się tak przeprowadzić zajęcia, żeby zaangażować dzieci w zabawy edukacyjne. Pozwala to na zdobywanie wiedzy w atrakcyjny sposób. Dzięki temu dzieci uczą się nieświadomie i bez większego wysiłku
– mówi ekodoradca ze Szczucina.
Na zakończenie zajęć młodsi uczestnicy otrzymywali tematyczne kolorowanki nawiązujące do architektury Gminy Szczucin. Dla starszych dzieci przygotowano natomiast edukacyjne zeszyty zadań.
Młodzi mieszkańcy gminy Szczucin bardzo aktywnie uczestniczyli w zajęciach. Tematy związane z ochroną powietrza są im znane. Dzieci w młodszym wieku szkolnym są świetnymi obserwatorami przyrody. Zauważają negatywne działania innych w swoim otoczeniu. Wykorzystując to zainteresowanie staramy się przekonać dzieci, że działania każdego człowieka mają realny wpływ na stan środowiska.
Zajęcia zrealizowano w ramach projektu LIFE-IP MALOPOLSKA / LIFE14 IPE PL 021 współfinansowanego ze środków programu LIFE Unii Europejskiej.