Szkolenia dla ekodoradców z zakresu skutecznej komunikacji z mieszkańcem – podsumowanie

Departament Środowiska we współpracy z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Polskim Alarmem Smogowym zorganizował warsztaty w ramach 3. edycji Akademii Czystego Powietrza. Tematem wiodącym była skuteczna komunikacja ekodoradców z mieszkańcami.

Lepsza komunikacja

Za nami osiem spotkań warsztatowych z zakresu skutecznej komunikacji z potencjalnymi beneficjentami programu „Czyste Powietrze”. W szkoleniach wzięło udział łącznie 139 osób. Uczestnikami byli głównie ekodoradcy z całej Małopolski. Warsztaty przeprowadził trener z wieloletnim doświadczeniem – Wojciech Walla – z Centrum Szkoleń TRAMPOLINA.

Zajęcia były świetną okazją do doskonalenia technik komunikacji z rozmówcami, którzy odwiedzają urzędy gmin w poszukiwaniu wsparcia przy wymianie pieca i rozliczeniu dotacji.

W Programie szkolenia uwzględniono takie zagadnienia jak:

  • budowanie relacji z klientem poprzez właściwą komunikację,
  • zarządzanie emocjami, zasady asertywności,
  • psychologiczne aspekty pracy z potencjalnym beneficjentem,
  • trening postępowania w trudnych sytuacjach.

Praktyczne ćwiczenia i trening pod okiem specjalisty z pewnością wpłyną na efektywność pracy ekodoradców oraz innych pracowników merytorycznych. Mogą również w przyszłości pomóc w radzeniu sobie ze stresem oraz podczas rozmów z mieszkańcami. Dodatkowo, techniki i metody, które zostały zaprezentowane przez trenera wspomagają tworzenie relacji z rozmówcami. Umiejętność dostosowania stylu komunikacji do typu i charakteru odbiorcy jest kluczowa dla powodzenia współpracy między ekodoradcą, a mieszkańcem.

Cykl szkoleń zorganizowany w ramach Akademii Czystego Powietrza był świetną okazją do doskonalenia warsztatu pracy.